1. Priser och betalning
Alla våra produkter anges i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms. I varukorgen ser du det totala priset, inklusive moms och eventuella fraktkostnader.
2. Betalningsalternativ
Vi samarbetar med Klarna för smidiga och säkra betalningar. Vid betalning med Swish ser du Klarna som betalningsmottagare, vilket innebär att de hanterar transaktionen åt Estell Baby. Du som kund kan välja att betala genom Klarna (Betala senare, Betala nu, Finansiera med Klarna), kortbetalning eller Företagsfaktura netto 20 dagar för företagskunder. Beroende på vilken betalningsleverantör du väljer gäller den tredjepartsleverantörens villkor.
1. Leveransinformation
Alla beställningar skickas med DHL till privatpersoner och levereras till det postombud som ligger närmast din adress enligt DHL`S bedömning. När ditt paket har anlänt till ombudet får du en SMS-avisering. Det är kundens ansvar att ange korrekt mobilnummer för att säkerställa att aviseringen når fram. Större beställningar eller företagsbeställningar kan skickas med DHL. För leverans till en annan adress, vänligen kontakta oss så ordnar vi det.
Fri frakt gäller för beställningar över 499 kr.
2. Leveranstid
Vi behandlar och skickar beställningar inom 24 timmar på helgfria vardagar. Normal leveranstid är 3–5 arbetsdagar, men vi kan inte garantera exakta leveranstider då detta hanteras av våra fraktpartners. Vi gör dock vårt yttersta för att leverera så snabbt som möjligt.
3. Ej uthämtade paket
Paket som inte hämtas ut inom den angivna tiden returneras till oss. För ej uthämtade paket debiteras en hanteringsavgift på 249 kr för att täcka returfrakt och hantering.
4. Bedrägeribekämpning
Alla misstänkta bedrägeriförsök och falska beställningar rapporteras till polisen.
1. Ångerrätt och retur
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. För att nyttja din ångerrätt måste du meddela oss inom denna period och produkten för ej vara använd.
2. Begränsningar av ångerrätten
Ångerrätten gäller ej om produkten har använts, förpackningen är skadad eller om varan på annat sätt inte är i sitt ursprungliga skick.
3. Returhantering
Varan ska returneras i oanvänt och säljbart skick. Om produkten skadas eller försvinner på grund av kundens oaktsamhet kan ångerrätten förverkas.
4. Reklamation och defekta varor
Om en vara är skadad eller felaktig ber vi dig kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig vidare. För snabbare hantering, bifoga bilder på den skadade varan. Vi följer Konsumentverkets riktlinjer vid tvist.
5. Returfrakt
Returkostnaden betalas av kunden, utom vid godkänd reklamation där vi ersätter fraktkostnaden och återbetalar det belopp du betalat för varan.
6. Återbetalning
Vid retur eller reklamation återbetalas beloppet inom 30 dagar efter att vi mottagit och godkänt varan.
7. Resultat vid fläckborttagning
Vi vill vara transparenta med att vi inte kan garantera att våra produkter tar bort alla typer av fläckar. Resultatet kan påverkas av flera faktorer såsom fläckens ålder, materialets egenskaper, hur fläcken har behandlats tidigare samt tvättemperatur och tvättmedel. Våra produkter är utvecklade med stor omsorg och har hjälpt många kunder – men de fungerar inte alltid i alla situationer. Därför beviljas inte reklamationer enbart på grund av uteblivet resultat.
När du handlar hos oss uppger du dina kontaktuppgifter, men vi hanterar all information konfidentiellt. Vid beställning godkänner du att vi lagrar dessa uppgifter för att fullfölja köpet. Du har rätt att begära information om vilka uppgifter vi har om dig och kan när som helst be oss rätta eller radera felaktiga uppgifter. Kontakta oss via e-post vid behov.
Vid frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss på [email protected]. Vi finns här för att hjälpa dig!
EMD Trading AB, org.nr 559518-2634 bedriver www.estellbaby.se.
Genom att använda vår webbplats och/eller genomföra ett köp på webbplatsen godkänner du våra villkor och intygar att de uppgifter du som kund lämnar är korrekta. Vi ber dig att läsa våra villkor noggrant innan du genomför ditt köp. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor efter behov och reserverar oss för eventuella skrivfel på webbplatsen.
Vill du komma i kontakt med oss, rekommenderar vi att du kontaktar vår kundservice på [email protected]
Bolagsinformation:
EMD trading AB
Sågvägen 4
364 45 Norrhult
Besöksadress:
Sågvägen 4,
364 44 Norrhult
Postadress:
Lokevägen 2,
364 45 Klavreström